02 November 2012

Weekend!

The much wanted weekend is here, yaay! And finally, finally, it has cooled down a little (even if I know, it is not for long).

  • Not sure what annoys me more. When women ask me if I am Emily´s nanny at the playground or when I get the question if I really have to work, (always with pity in their voice). I say women, because no man would ever say this. I have realized it is a bit of a status symbol here to stay at home. I must got it all wrong since I thought having a career was cooler.
  • I was a little worried last night when I ordered a large pizza to share. We were super hungry and I was worried if it would be enough? Silly me. We are in AMERICA, the pizza was enough for a family of four. We got stuffed, and slept very badly. No more pizzas.
  • This week AMERICA and I are not really friends. Nothing particulary has happened but I am tired of all the blah blah. I have changed my strategy. I do not get upset, instead I feel sorry for those annoying idiots for not knowing better. I pick my battles carefully:) As always, I am full of opinions.
  • Tomorrow we are off to LA for the day. I love LA. The vibe, the food, the people...people walking. We are meeting some friends at the farmer´s market at the Grove. Might even stop off at Olssons and buy some cheese.  Real Cheese. Swedish cheese.
  • Yesterday I saw a police motorcycle chasing a car at Target´s carpark. Probably the hightlight of the week.

2 comments:

Desiree said...

Det är lite märkligt att de antigen tycker att du är Emilys nanny eller att du inte heller borde arbeta om man vill det. Jag hade nog förväntat mig att de skulle vara lite mer progressiva och tänka lite mer modernt längst med kusterna. Det är ju liksom inte djupaste södern eller någon håla i midwest du bor vid. Man häpnar men ändå intressant att inse hur folk och kvinnor i din omgivning tänker. Jag tror att man som expat också alltid kommer till en period då man blir lite trött på sin nya omgivning och sitt nya land. Det är skönt att ha bloggen då. Här kan man vetilera saker man aldig kan på annat håll.
LA är en stad jag aldrig lärt mig älska men jag känner å andra sidan inte till den så värst bra. Jag hoppas ni får en riktigt skön och trevlig helg.
Kram!

Jane said...

Jaa, du, ibland undrar man var man har hamnat. Många här är hemma men har ändå en nanny:)
Jag hoppas OC är ett undantag i det ändå så liberala Kalifornien. Just nu känner jag mig dödligt less, det är tur att internet finns nu, tänka tt det inte fanns när jag flyttade till Tyskland!
LA är en liten knepig stad, som turist lär man nog känna de värsta sidorna, det är först nu jag upptäcker hur mycket staden har att erbjuda. Men det tar tid, men nu har jag upptäckt att det faktiskt finns lite lokaltrafik, som nästan är gratis, jag tror det kostar 25 cent att åka genom hela stan!
Kram!