19 February 2013

Shootings

Just happened to turn the TV on this afternoon and I see this....

http://latimesblogs.latimes.com/lanow/2013/02/oc-shootings-college-student-attacked-randomly-police-say.html

Not far from where we live, a college student shot 3 people, randomly, before killing himself.  We were at the Swedish school but parts of it took place about 5 minutes from where we live. Luckily it happened early this morning and hubby slept in a bit because he would have taken that route to work.

Makes you wonder where he got his gun from and where we live. Until now I never lock the car, nor the door, that how safe this area is but evidently, you aren't safe anywhere.

2 comments:

Desiree said...

Usch vad läskigt. Skönt att ni alla tre är ok. Jag tror tyvärr att sådant här kan hända vart som helst även om det är betydligt vanligare att det händer i USA där det är så mycket lättare att få tag på vapen. Det har liksom inte med vanlig crime att göra utan någon som är störd. Tyvärr betydligt svårare att skydda sig mot sådant.
Er frukost vid Laguna Beach såg väldigt trevlig och mysig ut. Vilket underbart väder. Jag tror jag skulle älska Cali väder.
Kramar!

Jane said...

Cali vädret är underbart. Du skulle säkert tycka om det:)

Ja, men från att läsa om sådant i tidningarna tills det händer runt hörnet där man bor, usch. Det är verkligen något jag stör mig på i USA: Har nästan hellre lite småbrott runt omkring mig än någon galning var och varannan månad som skjuter vilt. För två veckor sedan var det en f.d. polis som ville hämnas och sköt poliser, det är helt absurt.